Wtedy będą stawać w miejscu najdalej od głównej jezdni - w zjeździe do garaży. Aktualnie tak to wygląda, że jak pod bankiem jest pełno to zastawiają zjazd do garaży... Czy projekt organizacji ruchu uwzględnia tam zakaz zatrzymywania się? No ale tak jak pisze gmili - bez jakiejś formy "ochrony" nie będzie się dało wyegzekwować przestrzegania przepisów.
A może poczekać do końca budowy i zrobić jeden kierunek wjazdu np od ul Lubelskiej a wyjazd od Ku Słońcu i zamocowac kolce jak ktoś będzie chciał wjechać od Ku Słońcu to sobie zniszczy oponki
I tu sie zgodze z Wiszko co do niezbyt rozsadnego przedstawienia sprawy przez murzynek30 jesli chodzi o ten zakret ale wtedy jednak uwazam ze trzeba zrobic skret o 180 stopni .
wiszko napisał(a) ...
I aby wjechać do hali garażowej 1, 2, 3 objechać pół Szczecina a na końcu wykonać zakręt 90 stopni ?
"Na zebraniu Wspólnoty został poruszony temat projektu organizacji ruchu – jest on w trakcie tworzenia. Następnie na tym forum zostanie Państwu udostępniona koncepcja jaką zaproponował Projektant (koniec maja 2017 r.). Po wymianie opinii naniesiemy ewentualne poprawki i przystąpimy do realizacji."
Zbliża się koniec maja i na ww. forum będzie można się wypowiedzieć w temacie organizacji ruchu.Zachęcam !!
No cóż, brak szacunku dla współmieszkańców jest na osiedlu normą. Ale nie ma co się martwić chamstwa statystycznie jest około 10-15 % tylko jest ono po prostu bardziej widoczne niż normalne zachowanie.
No cóż, brak szacunku dla współmieszkańców jest na osiedlu normą. Ale nie ma co się martwić chamstwa statystycznie jest około 10-15 % tylko jest ono po prostu bardziej widoczne niż normalne zachowanie.
Zaciekawiłeś mnie. Może podać źródło tych "statystyk" lub metodologię?
Organizacja na osiedlu wg mnie jest naprawde OK, ale niestety mysle ze kolega ze zdjec nic sobie z tego nie bedzie robil jak to ma w zwyczaju miec wszystkich w d... bo przeciez jego krolestwo.
Organizacja na osiedlu wg mnie jest naprawde OK, ale niestety mysle ze kolega ze zdjec nic sobie z tego nie bedzie robil jak to ma w zwyczaju miec wszystkich w d... bo przeciez jego krolestwo.
I ma tak mi się przypomniał jego jeden komentarz na fb jak był odbiór miejsc parkingowych wzdłuż Ku Słońcu
Czekam od kilku dni na aktywację mojego konta przez admina i nie mogę się doczekać, więc swój komentarz umieszczę tutaj.
Plan ogólnie bardzo mi się podoba i cieszę się, że powstał. Domyślam się, że niebieskie łuki to progi zwalniające choć nie ma tego legendzie. Przydałby się jeszcze jeden próg zwalniający - zaraz za wjazdem do osiedla, w miejscu gdzie rozpoczyna się mur oddzielający zjazd do garaży i ulicę. Byłoby to dużym udogodnieniem dla osób wyjeżdżających z garaży bo niektórzy lubią się rozpędzać wyjeżdżając z osiedla. Brakuje też chyba dodatkowego znaku zakazu zatrzymywania się, który obowiązywałby okolicach banku oraz przede wszystkim zjazdu do garaży. Nie jestem pewien czy ten problem będzie występował również przy innych zjazdach (budynek 3 może?) ale nie muszę chyba mówić jak wysokie jest ryzyko kolizji podczas omijania pojazdu stojącego na jezdni naprzeciwko banku. Co więcej wysokie pojazdy zatrzymujące się (czasem parkujące) tam zasłaniają całkowicie lustro. No i jeden z najważniejszych powodów - taki znak pozwalałby uniknąć sytuacji, w której jedna osoba stoi w samochodzie dużo dłużej niż zezwalają przepisy pod pozorem chwilowego zatrzymania się (a w rzeczywistości czekania pół godziny na załatwienie czegoś w banku przez drugą osobę).
Chciałbym też dowiedzieć się czy jest jakiś plan egzekwowania tej organizacji ruchu. Myślę, że jeśli Straż Miejska będzie jedynie wręczać upomnienia to nic to nie da, a samochody blokujące drogę przeciwpożarową powinny być możliwie szybko odholowywane. Gorsze może być egzekwowanie zakazu wjazdu pojazdów pow. 2,5 tony. Jeśli zdarzy nam się taki zauważyć to co możemy zrobić? Poprosić kierowcę o pokazanie upoważnienia zarządu? A jeśli nie ma to wezwać policję? A jeśli będzie uciekał to zrobić zdjęcia i przekazać zarządowi? Może to być uciążliwe dla osób wprowadzających się do budynków 3 i 5, do których na pewno będą dojeżdżały auta pow 2,5 tony i to setki razy. Chciałbym zauważyć, że 2,5 tony to bardzo niski limit bo mogą się złapać na to nawet BMW serii 7, Mercedesy klasy S albo vany typu Chrysler Grand Voyager, nie wspominając o prawie wszystkich większych autach dostawczych.
Co do samych znaków: znak droga pożarowa jest tylko znakiem informacyjnym i nie ma żadnych konsekwencji prawnych, więc droga pożarowa powinna być obwarowana innymi znakami jak np. zakaz zatrzymywania się. Nie wiem co to za znak "zakaz wjazdu pojazdów ciężarowych o masie przekraczającej 2,5 tony" ale domyślam się, że chodzi o znak B-18, który dotyczy wszystkich pojazdów, nie tylko ciężarowych.
Powiedzcie mi proszę, kto ma pierwszeństwo na głównym skrzyżowaniu osiedla? Jakie obowiązują zasady? Skrzyżowanie równorzędne/ zasada prawej dłoni? Nigdy nie mam pewności, z obserwacji droga z "góry" osiedla jest traktowana jako główna przez większość.
Gdy była Strefa Zamieszkania to obowiązywała reguła prawej ręki. Jako, że teraz nie ma Strefy ale nie ma też innych znaków na skrzyżowaniu to chyba dalej tak jest. Ale sam mam czasem wątpliwości.